1. FAQ
  2. ICT-coördinator

Hoe krijgen de leerkrachten en de leerlingen toegang tot Lernova via Smartschool?

Om ervoor te zorgen dat de leerkrachten en leerlingen toegang kunnen krijgen tot ons platform via de ‘Ga naar’-knop binnen Smartschool, is het nodig dat de synchronisatie met Smartschool in orde is. Als dat nog niet het geval is, kan je als Smartschoolbeheerder dit stappenplan volgen:

  1. Klik in Smartschool op ‘Ga Naar’.
  2. Klik op ‘Algemene Configuratie’.
  3. Klik op ‘Licenties’.
  4. Vink ‘Lernova’ aan (onderaan in de lijst).
  5. Klik op ‘Bewaar’.

 

Eens dat correct ingesteld is, zetten wij de synchronisatie klaar langs onze kant en loopt er elke nacht automatisch een synchronisatie om eventuele wijzigingen in Smartschool (nieuwe leerlingen, klaswissels enz.) ook in Lernova door te voeren.

Alles wat je toevoegt of wijzigt in die persoonlijke accounts blijft ook bij de overgang naar het volgende schooljaar aanwezig. We synchroniseren je klassen en leerlingen wanneer die klaar staan voor het nieuwe schooljaar in Smartschool. Om de leerlingen tijdig toegang te kunnen bieden tot hun persoonlijke account is het dus belangrijk dat de Smartschoolomgeving tijdig op punt staat.

Ondervind je toch problemen met Smartschool en/of de synchronisatie met ons platform, aarzel dan niet om ons te contacteren. Ons team staat klaar om jou te ondersteunen en oplossingen te zoeken waar dat nodig is.